Influencer-agentur tar in seniora rådgivare: ”Ska hjälpa oss till nästa nivå”

I juni lanserades influencer-agenturen Infly med ett löfte om transparens och långsiktighet. Nu ska man påbörja arbetet med att gå från en agentur som representerar profiler, till att utveckla ett byråerbjudande som även kan ta hand om den kreativa processen. I samband med det plockar man in tre seniora rådgivare till en advisory board.

2022-01-26

I juni lanserades influencer-agenturen Infly med ett löfte om transparens och långsiktighet. Nu ska man påbörja arbetet med att gå från en agentur som representerar profiler, till att utveckla ett byråerbjudande som även kan ta hand om den kreativa processen. I samband med det plockar man in tre seniora rådgivare till en advisory board:
– Det här känns som ett naturligt nästa steg att ta för att nå nästa nivå, säger Johannes Gustavsson, vd och grundare av Infly.

En advisory board är ett slags rådgivande organ med personer som kan stötta och ge råd i strategiska frågor som rör företagets utveckling.

– Det här är tre personer som jag har känt under en längre tid och som jag litar fullt ut på. Det har varit viktigt för mig mig att hitta personer som kompletterar kunskaperna som vi inte redan har inbyggt i organisationen. Jag är så glad över att just dessa tre personer är med på resan, förklarar Johannes Gustavsson, vd och grundare av Infly, och fortsätter:

– Anna kommer in med sin erfarenhet av att bygga en kreativ affär, Daniel med sin kunskap om ledarskap och organisation och Katarina med sin uppfriskande syn på omvärlden. Det här kommer att hjälpa oss att få upp ögonen för såväl möjligheter som utmaningar som vi tidigare varit blinda för, avslutar Gustavsson.

Anna Bostam har lång erfarenhet av rollen som marknadschef och på senare tid som ledare för en av Sveriges mest framgångsrika varumärkes- och kommunikationsbyråer The Fan Club som sedermera köptes upp av Creuna. Idag är hon vd för nystartade reklambyrån Birde & Frankel i Malmö.

Daniel de Sousa har tidigare gjort sig ett namn som vd för flera bolag i Visma-sfären, bland annat Visma Spcs. Idag är han Group CEO för Trivec, som är en av Europas ledande affärsplattformar för restauranger, barer och hotell. Han är förutom engagemanget i Infly också styrelseledamot i Tenders, Briox (publ) och Zisson.

Katarina Graffman är doktor i antropologi, driver Inculture och är affilierad forskare vid institutionen för kulturantropologi och etnologi i Uppsala. Hennes expertområden är konsumtionskultur och mediekonsumtion och hon har hjälpt hundratals företag, bland annat IKEA, Volvo Cars och Björn Borg, att förstå sina kunder bättre.

Om Infly

Infly är en agentur som representerar några av landets största TikTok-personligheter, bland andra Melodifestivalen-aktuella Theoz, matlagningsprofilerna Astrid Nordin och Benjamin Delfi samt TikTok-läkaren Doktor Tracy. Infly kommer också att introducera sitt byråerbjudande under första halvåret 2022.

Johannes Gustavsson, vd
johannes@infly.me

Fler pressmeddelanden

Inflys stipendium går till uppsats om politiska influencer-samarbeten

Tidigare i år lanserades Inflys stipendium inom influencer marketing med syfte att belysa nya perspektiv av branschen. Juryn har sedan dess tagit del av ett 20-tal ansökningar. Nu står det klart att det är två studerande vid Karlstads universitet som blir de första stipendiaterna.

Infly lanserar stipendium för uppsatser inom influencer marketing

Infly vill stötta och vara en del av branschens fortsatta utveckling. Som en del av detta arbete lanserar man nu ett årligt stipendium för uppsatser inom influencer marketing, som delas ut för första gången under hösten. “Vi vill uppmuntra de som har lyckats belysa nya perspektiv av branschen”, säger Johannes Gustavsson, grundare och vd.